20 Σεπτεμβρίου 2021

Ο τελευταίος καρβουνιάρης στον Έβρο.

Ατμομηχανη Λ.Β. 959 

Όταν ο ατμός κινούσε σίδερα, μετέφερε κόσμο και τόνους αγαθών.

Σεπτέμβριος 1971, ακριβώς πρίν μισό αιώνα.
Στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό Διδυμοτείχου.

   2ος από αριστερά ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας αλησμόνητος Θ. Τοζακίδης που εκτελούσε το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη - Δίκαια - Αλεξανδρούπολη μεταφέροντας εμπορεύματα.

  3ος πάντα από αριστερά ο γράφων, σε νεαρή ηλικία Σταθμάρχης.

  4ος ο αλησμόνητος Θανάσης Μπαμπούρας, κλειδούχος.

  Οι υπόλοιποι μηχανοδηγοί και τροχοπεδητές της αμαξοστοιχίας.

  Τον μήνα Σεπτέμβριο αλλα και τον Οκτώβριο οι σταθμοί Πέπλου και Τυχερού φορτώναν και έστελναν τα περίφημα πεπόνια της περιοχής κατευθείαν στην κεντρική λαχαναγορά Αθηνών.

  Ενώ ο σταθμός Διδυμοτείχου οπου υπηρετούσε ο γράφων επι 3,5 χρόνια, τον μήνα Σεπτέμβριο έστελνε καθημερινώς τα περίφημα όψιμα καρπούζια της περιοχής, Ψαθάδες, Αμόριο κ.α. Και αυτά κατευθείαν στην κεντρική Λαχαναγορά Αθηνών.

  Για την ιστορία η πρώτη ατμάμαξα κατασκευασμένη από τον Άγγλο Stephenson κατασκευάστηκε και κυκλοφόρησε μεταφέρωντας μεταλλεύματα απο το Liverpool στο Manchester το 1829.
Φωτογραφία: wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/George_Stephenson


  Στη χώρα μας κυκλοφόρησαν μέχρι και το 1975 οπότε αντικαταστάθηκαν από τις ντιζελοκίνητες και απο το 1999 ξεκίνησαν να κυκλοφορούν οι πρώτες ηλεκτροκίνητες “Hellas Sprinter” (κατασκευής Siemens και Krauss-Maffei) στο τμήμα Θεσσαλονίκης - Ειδομένης.
H Hellas Sprinter στο Σταθμό Πολυκάστρου
Φώτο: Thanos Avdoulas
https://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r_zgr&loko=120028000


Περισσότερα για τις Hellas Sprinter:
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AC_120_%CE%A4%CE%A1%CE%91%CE%99%CE%9D%CE%9F%CE%A3%CE%95



Βασιλης Αθανασιάδης





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου